Základní informace

  • Prvky Montessori pedagogiky a prožitkové pedagogiky
  • Respektující a laskavý individuální přístup k dětem
  • Kapacita DS 22 dětí
  • Tři pečující osoby
  • Děti jsou přijímány od 18 měsíců do 3 let (k 31. 8. po dosažení 3. roku věku)
  • Jedinečný Plán výchovy a péče je uzpůsoben schopnostem a dovednostem dětí

Koncept dětské skupiny

Naším posláním je vytvořit pro děti bezpečné a podnětné prostředí. Děti učíme českým tradicím, společně poznáváme kulturu, podporujeme společenské hodnoty. Vše si s dětmi pro lepší uvědomění vyrobíme a vyzkoušíme. Využíváme prvky Montessori pedagogiky a prožitkové pedagogiky, dbáme na respektující přístup, dětem pomáháme k samostatnosti a rozvíjíme samoobsluhu. Denní režim je dostatečně pružný s ohledem na individuální potřeby dětí a jejich různorodý věk. Střídá se volná hra, organizovaná činnost, pobyt venku s dobou odpočinku. Dětem je umožněn dostatečně dlouhý pobyt na čerstvém vzduchu, téměř za každého počasí. V provozu DS jsou respektována práva dítěte dle souladu s Úmluvou o právech dítěte. Věkové rozpětí vyžaduje individuální přístup k dětem. Ve spontánních činnostech v ranních i odpoledních hodinách jsou dětem nabídnuty vhodné herní aktivity, mají možnost výběru hraček, didaktických pomůcek, pohybových aktivit a her. V organizované části jsou děti děleny dle věku a jejich program je uzpůsoben jejich schopnostem a dovednostem. V každé skupince vede děti pečující osoba podle Plánu výchovy a péče. Srozumitelným způsobem jsou dětem témata osvětlována, informace jsou podávány rozličnými metodami výchovy za pomocí pomůcek a pracovního materiálu. Témata umožňují děti vést k poznatkům a poznávat tak komplexně svět kolem sebe. Dětem jsou předávány elementární dovednosti a jsou rozvíjeny po všech stránkách, vedeny k základním sociálním a hygienickým návykům i rozvíjení sebe obslužných dovedností.

 

Barbora Melingerová, hlavní chůva:

Jsem absolventkou umělecké školy, ale našla jsem se v práci s dětmi, a to díky soukromému hlídání dětí v rodinách, proto jsme se rozhodla absolvovat kurz chůvy. Ráda s dětmi tvořím a nechávám se jimi inspirovat. Zajímám se o Montessori pedagogiku, z niž ráda čerpám a vytvářím aktivity dle těchto zásad. V rámci péče o děti se zaměřuji na kreativní činnosti, které podporují rozvoj jejich fantazie a motorických dovedností. Kromě tvoření mě baví jakékoli pohybové aktivity, zejména když při tom vidím dětskou radost. Sama jsem několik let dělala gymnastiku.

A co je mým cílem při práci s dětmi? Poskytnout jim zejména bezpečné a inspirativní prostředí.

Natálie Vandrová, chůva:

Vystudovala jsem střední odbornou školu služeb, se zaměřením na pedagogiku, psychologii a odborné praxe. Absolvovala jsem několik odborných praxí ať už v mateřských školách, tak na prvním stupni základních škol, kde jsem měla možnost pozorovat, jak děti vnímají svět kolem sebe. Jejich čistý pohled na svět a neustálá zvědavost mě nepřestávají inspirovat. Vždy jsem toužila být v prostředí dětí, protože mě velmi naplňuje jejich kouzelnost a optimismus. Ve svém volném čase se věnuji fotografování a také tvořivým aktivitám, jako je vyrábění či kreslení. Právě proto chci v dětech rozvíjet jejich fantazii a kreativitu, které jsou velmi důležité při jejich dalším vývoji. Nejvíce na své práci zbožňuji to, čemu nás děti dokáží přiučit. Učí mě vidět věci a situace jinak, a přitom si zachovávat moji „dětskou“ spontánnost.

Mgr. Daniel Zídek, pedagog:

Vystudoval jsem pedagogiku a didaktiku na Karlově univerzitě. Při práci s dětmi se zaměřuji zejména na sport a umění. Trénuji krasobruslení, učím tanec, hru na klavír, flétnu, kytaru a bicí. S dětmi se snažím navázat hezký vztah a vést je k rozvoji jejich osobnosti dle talentu a schopností.

Nahoru