Základní informace

  • Prvky Montessori pedagogiky a prožitkové pedagogiky
  • Respektující a laskavý individuální přístup k dětem
  • Kapacita DS 22 dětí
  • Tři pečující osoby
  • Děti jsou přijímány od 18 měsíců do 3 let (k 31. 8. po dosažení 3. roku věku)
  • Jedinečný Plán výchovy a péče je uzpůsoben schopnostem a dovednostem dětí

Koncept dětské skupiny

Naším posláním je vytvořit pro děti bezpečné a podnětné prostředí. Děti učíme českým tradicím, společně poznáváme kulturu, podporujeme společenské hodnoty. Vše si s dětmi pro lepší uvědomění vyrobíme a vyzkoušíme. Využíváme prvky Montessori pedagogiky a prožitkové pedagogiky, dbáme na respektující přístup, dětem pomáháme k samostatnosti a rozvíjíme samoobsluhu. Denní režim je dostatečně pružný s ohledem na individuální potřeby dětí a jejich různorodý věk. Střídá se volná hra, organizovaná činnost, pobyt venku s dobou odpočinku. Dětem je umožněn dostatečně dlouhý pobyt na čerstvém vzduchu, téměř za každého počasí. V provozu DS jsou respektována práva dítěte dle souladu s Úmluvou o právech dítěte. Věkové rozpětí vyžaduje individuální přístup k dětem. Ve spontánních činnostech v ranních i odpoledních hodinách jsou dětem nabídnuty vhodné herní aktivity, mají možnost výběru hraček, didaktických pomůcek, pohybových aktivit a her. V organizované části jsou děti děleny dle věku a jejich program je uzpůsoben jejich schopnostem a dovednostem. V každé skupince vede děti pečující osoba podle Plánu výchovy a péče. Srozumitelným způsobem jsou dětem témata osvětlována, informace jsou podávány rozličnými metodami výchovy za pomocí pomůcek a pracovního materiálu. Témata umožňují děti vést k poznatkům a poznávat tak komplexně svět kolem sebe. Dětem jsou předávány elementární dovednosti a jsou rozvíjeny po všech stránkách, vedeny k základním sociálním a hygienickým návykům i rozvíjení sebe obslužných dovedností.

Barbora Melingerová, hlavní chůva:

Jsem absolventkou umělecké školy, ale našla jsem se v práci s dětmi, a to díky soukromému hlídání dětí v rodinách, proto jsme se rozhodla absolvovat kurz chůvy. Ráda s dětmi tvořím a nechávám se jimi inspirovat. Zajímám se o Montessori pedagogiku, z niž ráda čerpám a vytvářím aktivity dle těchto zásad. V rámci péče o děti se zaměřuji na kreativní činnosti, které podporují rozvoj jejich fantazie a motorických dovedností. Kromě tvoření mě baví jakékoli pohybové aktivity, zejména když při tom vidím dětskou radost. Sama jsem několik let dělala gymnastiku.

A co je mým cílem při práci s dětmi? Poskytnout jim zejména bezpečné a inspirativní prostředí.

Petra Krejzová, chůva:

Nejprve jsem vystudovala střední školu společenského stravování. Po ukončení studia jsem se mnoho let věnovala gastronomii, ale podvědomě jsem cítila, že tento obor není pro mne ten pravý. Vždy jsem toužila pracovat s dětmi a věděla jsem, že si ten sen jednou splním. Začala jsem absolvováním kurzu chůvy v dětské skupině i s dalšími potřebnými školeními. Následně jsem začala pracovat v jedné dětské skupině. Posléze jsem dostala nabídku pracovat, jako hlavní chůva. Na této pozici jsem získala mnoho zkušeností a díky tomu je mohu předávat i zde u našich Berušek.  Byla to pro mne velká výzva, ale myslím, že se to vše vyplatilo. Již 7 let dělám práci, která mě baví a naplňuje. Děti jsou pro mne velkou inspirací a radostí. Sama jsem maminkou 16leté dcery. 

Mezi mé záliby patří toulky přírodou, péče o zvířátka, jsem kreativní, ráda maluji a čtu. A to vše bych také chtěla předat našim dětičkám. Hezký vztah k přírodě, zvířatům, k tvoření a lásku k četbě. 

Nahoru